Junkers Ju 287

 

   Od 1942 roku konstruktorzy niemieccy pracowali nad samolotem z odwrotnym skosem skrzydeł. Plusem takiej konstrukcji była możliwość latania z większym, niż w skrzydłach klasycznych, kątem natarcia, a także zwiększenie efektywności działania lotek. 16 sierpnia 1944 został oblatany pierwszy na świecie prototyp takiego samolotu, oznaczony Ju 287V-1. Do budowy samolotu użyto kadłub z bombowca Heinkel He 177A-3 oraz elementy usterzenia i części ogonowej samolotu Junkers Ju 388L-1. Samolot już w pierwszym locie zaprezentował bardzo dobre własności lotne i prędkość minimalną. Jednak w wyniku alianckich bombardowań prototyp został uszkodzony, a dalsze prace zostały wstrzymane w wyniku zmiany planów dowództwa Luftwaffe, które nakazywały szybszy rozwój lotnictwa myśliwskiego. W marcu 1945 roku powrócono do koncepcji programu Ju 287, ale w przededniu końca wojny nie było już szans na doprowadzenie istniejących prototypów do lotów próbnych.

 

Konstrukcja: czterosilnikowy dwumiejscowy średniopłat wolnonośny z zakrytą kabiną i stałym podwoziem, konstrukcji całkowicie metalowej.

 

wersje:

 

Ju 287V-1

 

 

 

 

typ: samolot bombowy ● produkcja seryjna: prototyp (1944)

dane techniczne silnik: 4x Junkers Jumo 004B-1 o mocy 900 kp każdy rozp./dł./wys.: 20,1/18,28/- m masa startowa: 22250 kg Vmax.: 814 km/h pułap: 10800 m zasięg: 1576 km uzbrojenie: brak

 

 

 

Ju 86

Ju 87

Ju 88

Ju 188

Ju 287

Ju 290

Ju 390

 

Niemcy

Junkers